Matia H.

Marketing Communications I Social Media I Design I

Moves to Paris

  • 48.8546
  • 2.3477
  • Indicative rate €150 / day
  • Experience 2-7 years
  • Response rate 100%
  • Response time 4h
Propose a project The project will only begin when you accept Matia's quote.

Confirmed availability

Propose a project The project will only begin when you accept Matia's quote.

Location and geographical scope

Location
Paris, France
Can work in your office at
  • Paris and 40km around

Preferences

Project length
  • ≤ 1 week
  • ≤ 1 month
  • Between 1-3 months
  • Between 3-6 months
  • ≥ 6 months
Business sector
  • Arts & Crafts
  • E-commerce
  • Education & E-learning
  • Digital Agency and IT company
  • Culture
+22 autres
Company size
  • 1 person
  • 2 - 10 people
  • 11 - 49 people
  • 50 - 249 people
  • 250 - 999 people

Verifications

Languages

  • English

    Native or bilingual

  • Persian

    Native or bilingual

  • French

    Full professional proficiency

Skills (44)

Matia in a few words

:

A dynamic, creative marketing communication consultant with over 6 years of extensive experience in various roles in the Middle East and Europe for developing, implementing external and internal communications with business entities, managing marketing and social media strategies and campaigns across print, broadcast and online platforms.

She has an MBA in Marketing and Brand Management from INSEEC University in Paris, Bachelor Degree +5 in Architecture & Bachelor Degrees in Art specialized in fashion, with a background in marketing, communications, branding, public relations, event/project management, social media, and online campaign experience

FR:

Consultante en marketing communications dynamique et créative avec plus
de 6 ans d’expérience à différents postes au Moyen-Orient et en Europe. Participée au développement, à la mise en œuvre de stratégies communications externes et internes avec des entités commerciales, la gestion de stratégie et campagnes de marketing et réseaux sociaux différentes plateformes (presse, radio, web...)

Titulaire d’un MBA en Marketing et Gestion de Marques de l’Université INSEEC-Paris, d’une Bac+5 en Architecture et d’une licence en Art spécialisée dans la Mode, avec une expérience en communication, marketing, stratégie de marque, relations publiques, gestion d’événementiels/projets, réseaux sociaux et une expérience des communications web.

Portfolio

Experience

Al Hawraa Engineering Consultants

Architecture & Urban Planning

Junior Architect

Dubai, United Arab Emirates

June 2007 - July 2009

• Developing design ideas at different stages of the project by conducting research and analysis to skillfully create illustrations and graphics and/ or to render designs.

FR:

• Proposer des concepts de design à différents stades du projet en réalisant des recherches et des analyses pour des éléments graphiques (dessins, illustrations, couleurs, designs, photos...)

Kimya General Trading

Arts & Crafts

Junior Designer

Dubai, United Arab Emirates

July 2009 - February 2011

• Creating and rendering illustrations, technical drawings, mood boards & color boards by focusing on industry trends, product innovations, solution benefits, and customer satisfaction across multiple markets and regions. Organizing exhibitions and promotional campaigns.

FR:

• Créer des illustrations, des dessins techniques, des mood boards et cartes couleurs en se concentrant sur les tendances de l’industrie, les innovations de produits et la satisfaction des clients sûr de multiples marchés et régions. Organiser des expositions et des campagnes de promotion.

Tomorrow LTD

Retail

Director of Interns

Paris, France

February 2013 - March 2014

• Training, scheduling, and assigning tasks to the Interns as well as taking part in the visual merchandising, styling, and keeping a record of the inventory. (Fashion Week Paris)

FR:

• Formation et gestion des stagiaires, ainsi que participation au visual merchandising au styling et à la tenue de l’inventaire. (Fashion Week, Paris)

Mashiyaneh

Education & E-learning

Branding and Communication Consultant

Dubai, United Arab Emirates

January 2018 - July 2020

• Design, develop and oversee creative communication and marketing strategy to plan and implement direct marketing approaches including targeting, personalization of messages and analyzing the KPI's ; monitoring marketing trends and partner and funder feedback and developing relationships with key media resources. Collating, analyzing current communications, advising on branding, and positioning.

FR:

• Développer et mettre en place des stratégies de communication et de marketing en mettant en œuvre différentes approches de marketing direct, y compris le ciblage et la personnalisation des messages ; suivi des tendances du marché avec de différents partenaires et des bailleurs de fonds, et développer des relations avec principales médias. Analyser les communications actuelles, donner des conseils sur la stratégie de marque et le positionnement.

Ritual Projects

Cosmetics & Fashion

Assistant PR

Paris, France

May 2014 - October 2014

• Press loans, writing of press releases, press reports, newsletters, and gathering monthly reports & structuring updates to the business contacts. Media savvy to build press coverage & brand awareness whilst creating relevant communications for press publications, preparing and assisting in the event organization such as Vetements, VSP Chalayan, Y-Project, Sakuanz, and Diane Pernet.

FR:

• Rédaction de communiqués de presse, de rapports de presse, newsletters, et collecte de rapports mensuels et structuration des informations. Veille des médias afin d’obtenir une couverture de presse et une notoriété de la marque tout en créant des communications pertinentes pour les publications de presse, en préparant et en aidant à l’organisation d’événements tels que Vêtements, VSP Chalayan, Y-Project, Sakuanz et Diane Pernet

Zirgozar

Food Industry

Creative Director

January 2015 - February 2018

• Creating a Strategic input and direction for the brand and developing relationships with key media sources whilst communicating the brand to internal stakeholders and customers to ensure market segment branding strategy is aligned with the overall branding strategy. Overseeing the annual communications budget, internal communications (newsletters, logo, press kit, etc.), and Branding.

FR:

• Fournir un apport stratégique pour la marque et établir des relations avec les principales sources médiatiques en promouvant la marque aux parties prenantes internes et aux consommateurs afin de s’assurer que la stratégie de marque du segment de marché est alignée sur la stratégie de marque globale. Superviser le budget annuel de communication, les communications internes (newsletter, logo, dossier de presse... ) et la stratégie de marque.

Connecting Interprises

Consulting & Auditing

Project Manager

Paris, France

July 2016 - February 2017

• Defining the Brand Identity, building communication strategies & pricing based on market research, the study of competitors, quantitative & qualitative analysis as well as developing financial plans, profit/loss forecast, and the turnover forecast.

FR:

• Définir l’identité de la marque, élaborer des stratégies de communication et de tarification basées sur l’étude de marché, l’étude des concurrents, l’analyse quantitative et qualitative ainsi que l’élaboration de plans financiers, de prévisions de pertes et profits et de prévisions de chiffre d’affaires.

William d'Hemery

Luxury Goods

Marketing & Communication Manager

Paris, France

November 2018 - July 2020

• Develop, plan and integrate the marketing communications strategies by building a business plan, conducting and analyzing market research, monitoring and handling social media channels, consulting, branding, newsletters, logo, press kit, as well as content creation amongst others.

FR:

• Développer, planifier et intégrer les stratégies de communication marketing en élaborant un business plan, réaliser et analyser des études de marché, en surveillant et en gérant des réseaux sociaux, Storytelling, conseils, branding, newsletter, création du logo, réalisation des dossiers de presse, est création du contenu.

William Dhr - William d'Hemery sas

11/28/2019

Chers lecteurs, C’est pour moi un plaisir de recommander Matia, son travail à qui cherche à acquérir ses services de conseil et de marketing. Nous avons retenu les services de Matia avant de lancer notre entreprise et notre eshop, et je l'ai souvent rencontrée pour lui attribuer des responsabilités et discuter de notre marque et de la meilleure manière de refléter ceci par le marketing visuelle. J'ai été impressionné par la façon dont Matia a compris le dossier de la marque. avec ses compétences et sa capacité à nous soutenir dans notre propre cadre. Elle est devenue un membre estimé de l'équipe de William d'Hemery SAS. Matia s’acquitterait de toutes ses tâches avec dévouement, réalisme et attitude positive et en respecterait toujours les délais impartis. Nous avons apprécié son apport et le temps passé avec nous. Matia a travaillé avec nous pour définir l'identité de la marque (création de logo, site web, réseau sociaux) pour développer la stratégie de communication que nous appliquons aujourd'hui. C'est une personne à prendre en charge capable de présenter des idées créatives. Une compétence clé que Matia a montrée était la capacité de résoudrent de problèmes à mettre en place des processus réalisables pour aborder nos solutions. Je recommande fortement de contacter Matia. En tant que PDG de William d'Hemery SAS, je recommande vivement Matia Hatamabadi. Sincères amitiés William d'Hemery

Mashiyaneh Rabiee - Mashiyaneh

11/20/2019

Matia was a very pleasant individual to work with. Her sense of responsibility, commitments and flexibility made this whole professional interaction so much easier and rewarding. I was able to look at my branding differently and she came up with strategies that were very unique and fruitful. I can see great results as a result of implementing her tactics .

Aslan Alam - Branbox

11/19/2019

Dear reader, It is my pleasure to endorse Matia and recommend her work to whom ever looking to acquire her consulting services. We hired Matia's services 8 months before launching our platform, and I met with her frequently to assign responsibilities as well as to discuss our brand and how to best approach clients in our industry. I was impressed with her skills, deliverables, and her ability to support us within our own time+frame. She became a valued member of our team and I envision that she will have a successful career ahead. At our meetings, I described the general outline of our ambitions that she and the team had to work on.I found her to be consistently pleasant, tackling all assignments with dedication, realism and with a positive attitude. Her interpersonal skills are exemplary and we appreciated her input and the time she spent with us. Matia worked with us on defining the brand identity and developing the communication strategy we apply today. She is a take-charge person who is able to present creative ideas and communicate the benefits. A key skill Matia showed was the problem-solving ability coming up with innovative and feasible processes to approach our solutions. I strongely recommend contacting Matia early-on as her impact on the work forward is easy to spot on from the very beginning. Sincerely, Aslan

Education

charter modal image

Success is a team effort

Contribute to this success and the community's professionalism by signing the Freelancer Code of conduct

Sign the code