Welcome to Aude's freelance profile!
Location and workplace preferences
- Location
- Paris, France
- Can work onsite in your office in
-
- around Paris and 50km
Preferences
- Project length
-
- ≤ 1 week
- ≤ 1 month
- Between 1-3 months
- Between 3-6 months
- ≥ 6 months
- Business sector
-
- Digital & IT
- Agriculture
- Automobile
- Banking & Insurance
- Film & AV
+23 autres
- Company size
-
- 1 person
- 2-10 people
- 11 - 49 people
- 50 - 249 people
- 250 - 999 people
+2 autres
Verifications
Freelancer code of conduct signed
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Languages
Categories
Skills (31)
Aude in a few words
Besides my positive and analytical personality, I possess the ability to work well in extremely fast-paced environment, a high sense of team working and are used to manage multiple projects simultaneously, keeping tight deadlines and coordinating with various business partners internally and externally.
I bring strong knowledge of Digital Media, with a particular focus on Social Media and Real Time Bidding campaigns, retargeting campaigns, web analytics and tracking systems. Very good knowledge of Google Marketing Platform, Facebook Business Manager and the major DSP/DMP, as well as proficiency in MS Office (especially Excel and PowerPoint).
Strong team player with excellent organizational skills, I possess good understanding of the different fields of Online Marketing. Multi-industries experiences.
Brands Experiences : 3M, Badoit, Bepanthen, Berocca, Danon, Gallia, Gardena, GSK, Husqvarna, Krys, MSC Croisière, Nokia Mobile, PSA, QVC, Sensicalm, Seresto, Siemens, St Michel, Subway, Tempur, Toyota, Groupe Bel, Kiri, La Vache Qui Rit, Boursin, Leerdammer, Apéricube, Universal Pictures International.
Experience
Publicis Media - Publicis
Digital & IT
Directrice Trading Digital - Procter & Gamble
Anticipe les changements sur les activités de media planning et leurs impacts sur les modes d'achats.
Challenge la stratégie media planning macro du client.
Garante des investissements par régie.
2. Optimisation conditions/Négociations
Interviens en tant qu'Expert media chez le client.
Pilote la relation avec les media et les régies.
Valide les tactiques de négociation.
M'assure de garantir le meilleur investissement.
Garante du processus de productivité (négociation des KPI,...).
3. Développement d’offres
Pilote le processus de développement de nouvelles offres sur l'expertise media (outils, nouvelles sources de données…) et contribue à la promouvoir chez le client et en interne
4. Management équipe et transversal
Manage des managers directement ou transversalement sur mon périmètre.
M'assure du respect du cadre de performance responsable, du développement des compétences, dont les compétences managériales, dans mon organisation.
Supervise le pilotage du staffing et maitrise la productivité de l'équipe. Management de l'interaction avec mes pairs.
5. Pilotage administratif et financier
Garant du respect des processus comptables et financiers internes et client.
t6. Compétences transversales
Vision stratégique
Capacité à influencer/impacter à des niveaux de Direction
Capacité de négociation
Force de Conviction
Capacité à networker
Qualifications
Maitrise de l'anglais écrit et oral, à l'aise avec les outils, rigoureuse, résistance à la pression
Zeta Global (formerly IgnitionOne)
Digital & IT
Head of Display - Programmatique
Creating, development and organization of IgnitonOne display & programmatic department
Managing a team of account managers/media traders;
Project management: teams ‘coordination: sales team/implementation team/AM-MT team/design team;
Come up with innovative ideas that drive revenue;
Collaborating with technology and database teams to help develop new product offerings and 3rd party technology integrations (TVTY, Teads, StickyAds, Video-Prime, Numbate, Exelate, Sirdata, Axciom, Sublime Skinz, Adyoulike etc.);
Supporting sales team with new business pitches opportunities;
Monthly/Quarterly/Yearly forecasting’s;
Overseeing all the aspects of providing a positive client experience;
Provide strategic and tactical recommendations for building and growing key client's accounts;
Maintaining client satisfaction and meet client objectives as well as manage existing DSP relationships;
Collaborating with marketing team: to keep abreast of and updating clients with latest industry trends.
+ Previous Account Manager experience:
Ownership of agency and direct client accounts: main point of contact for all onboarding, training and management of the accounts – attending client meetings / Maintain and log all bespoke client requests / Maintaining and expanding relationships with existing clients / Communicating clearly the progress of monthly/quarterly initiatives.
GroupM - WPP - WPP Group - France
Digital & IT
Digital Media Manager - As a freelancer
• Animer l’ensemble des experts digitaux intervenants sur le compte (Mise en place de process / time management équipe envisageable) ;
• Coordonner, superviser la chaine opérationnelle des campagnes, en vous assurant de l’excellence de la mise en place et de l’atteinte des objectifs fixes (Je peux également prendre en charge la mise en ligne et optimisation de campagnes social media et programmatique et piloter les campagnes en gré à gré : brief régie / suivi / optimisation / reporting) - (Saisi des plans media au sein d'EE, trafficking template, mise au réel sont des actions que je maîtrise) ;
• Accompagner au quotidien les clients dans leurs besoins (Ex : aider à l’analyse et à la compréhension de l’efficacité des différentes campagnes en fonction de l'objectif du client.) ;
• Réaliser les reportings et analyses des résultats, business et financiers (Automatisation reportings quotidien / hebdo / bilan fin de campagne possible - Focus bilan annuel pour analyse et définition des recommandations année n+2 possible.) ;
• Rédiger des learning agendas annuels avec les régies clés du compte ;
• Participer à la veille technologique ;
• Collaborer de manière étroite avec les départements experts plurimedia et commerciaux (Reporting avec les équipes à l’inter possible également.) ;
• Manager et accompagner un ou plusieurs digital Campaign Executive/Account Manager en fonction des besoins du client.
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