Rémy Teston

Consultant Digital / Formateur / Conférencier

Moves to Paris

  • 48.8922
  • 2.3444
  • Indicative rate €1,500 / day
  • Experience 7+ years
  • Response rate 100%
  • Response time 1h
Propose a project The project will only begin when you accept Rémy's quote.

Availability not confirmed

Part time, 2 days a week

Propose a project The project will only begin when you accept Rémy's quote.

Location and geographical scope

Location
Paris, France
Can work in your office at
  • Paris 18e Arrondissement and 50km around

Preferences

Business sector
  • Biotechnology
  • Chemical
  • Pharmaceuticals
  • Health, Wellness & Fitness
  • Medical field

Verifications

  • Verified email

Influence

Twitter

Twitter : rteston rteston
  • 16716 Followers
  • 30067 Tweets

Categories

Skills (50)

Rémy in a few words

Consultant en transformation et stratégie digitale, Rémy s’investit pleinement dans l’e-santé avec la gestion depuis 2010 du blog BUZZ E-SANTE, devenu référence dans le secteur et faisant de Rémy un influenceur e-santé reconnu en France. Il est co-fondateur et animateur de plusieurs think tank : le Club Digital Santé et le Club Digital Pharma.

Formateur et conférencier, il accompagne les acteurs de santé dans l’acculturation digitale des équipes et la transformation numérique.

Rémy a acquis de solides connaissances et expertises dans la transformation digitale des entreprises, le marketing digital santé, la communication digitale et les médias, au cours de plus de 12 ans d’expérience dans l’industrie pharmaceutique sur des problématiques digitales (Sanofi, Pfizer, GSK). Il a lancé de nombreux projets digitaux (site Internet, applications mobiles, réseaux sociaux, campagnes médias, chatbot…) au service des patients ou des professionnels de santé.

Experience

CamRem Factory

Directeur Général / Consultant / Conférencier

Région de Paris, France

June 2018

Société de conseil en transformation et stratégie digitale/multicanale dans le monde de la santé. Marketing digital : média (SEM, display, VOL), social media, mobile, sites web, Ux/Ui, IoT... E-santé : Digital pharma, web santé, mSanté, télémédecine, gaming, VR/AR... Formation : médias sociaux, mobile, site web, influence, intelligence artificielle, objets connectés... appliqués au secteur de la santé Editorial : rédaction de contenus thématiques Insights : veille, benchmark et rapports d'études Couverture photographique d'évènements Média : Buzz E-santé Photographie : EyeCam https://camremfactory.fr/

Buzz E-santé

Chief Executive Officer

Région de Paris, France

April 2010

Media d'information sur le digital santé et l'e-santé en général : web, mSanté, IoT, e-pharma, médias sociaux, serious game, télémédecine, IA, VR... Gestion éditorial et des partenariats Buzz E-santé est une marque de la société CamRem Factory, société de conseil en transformation et stratégie digital

Club Digital Santé

Co Leader

Région de Paris, France

December 2010

Think tank pour promouvoir la numérique dans la santé en France Evènements IRL (In Real Life) : innovation, tendances, débats, table-rondes, networking Réseau : start up, professionnels de santé, industriels patients, institutions publiques, agences de communication... Hashtag : #hcsmeufr

EFAP - École des nouveaux métiers de la communication

Vice-président du board pédagogique MBA Spécialisé Digital Marketing & Business #HEALTH

Région de Paris, France

October 2019

Université des Déserts Médicaux et Numériques

Membre du comité d'organisation

Région de Paris, France

March 2017

Participation au comité d'organisation de l’Université des déserts médicaux et numériques. Cet évènement a pour objectif de réunir l’ensemble des acteurs concernés par les déserts médicaux et les déserts numériques afin travailler autour d’une thématique simple : Comment faire pour désenclaver certains territoires français ? 2ème édition les 20 et 21 septembre 2019

Club Digital Pharma

Co-fondateur

Région de Paris, France

November 2018

Groupe LINKEDIN exclusivement réservé aux acteurs de l'industrie pharmaceutique. L'objectif de ce groupe est de partager les expériences, accompagner, éduquer sur le digital appliqué à la pharma et à tous ses métiers. Des réunions IRL seront organisées.

Sanofi - Sanofi

Head of Digital Consumer Healthcare France

Région de Paris, France

January 2017 - June 2018

Leading digital strategy and digital assets deployment for brand clusters : pain, cough & cold, digestive, VMS Leading digital media strategy (SEM, OLV, Display, Social…) Definition of KPIs and monitoring analytics Managing digital project managers Acting in digital transformation pathway

Sanofi - Sanofi

Digital & Multi-channel Manager Diabetes & Cardiovascular, Oncology

Région de Paris, France

March 2015 - March 2017

Leading Digital & Multi-Channel strategy Digital project management : website, mobile apps, digital media (SEM, display…) Leading Digital Media campaigns (SEM, display…) Definition of KPIs and monitoring analytics Managing digital project managers Acting in digital transformation : training, reverse mentoring, guidelines, process

Pfizer - PFIZER

Digital Marketing Manager Primary Care

Région de Paris, France

November 2012 - March 2015

Leading Digital & Multi-Channel strategy Leading Digital cross functional team “One Pfizer” and acting digital transformation Digital project management : website, mobile apps, webinars, edetailing, digital media (SEM, display…) Managing digital platform : authentication system, Multichannel (Adobe campaign), video (Piksel), website (DNN, Drupal)

Pfizer - PFIZER

Digital Project Manager

Région de Paris, France

June 2011 - November 2012

Digital project management (patients and HCPs) : website, mobile apps, webinars, edetailing, digital media (SEM, display…) Managing digital platform : authentication system, Multichannel (Adobe campaign), video (Piksel), website (DNN, Drupal)

Synodiance

Webmarketing consultant

Marly-le-roi

November 2008 - June 2011

Multi-Channel project manager mission for GlaxoSmithKline. Digital project management (patients and HCPs) : website, mobile apps, webinars, edetailing, digital media (SEM, display…) Leading Digital platform to HCP

sanofi-aventis

Webmaster

January 2006 - January 2008

Websites project management : content, analytics, registrations, planning, reporting Managing webmastering activities Tools : eZpublish, Open Office, Jahia

IKEA

Intranet Webmaster / Communication assistant

Plaisir

March 2003 - September 2005

Communication Department. Intranet web portal : implementation, rollout and management PR : shopping press management, press release, showroom press

1 Malt mission

    (1 rating)

    Education

    charter modal image

    Success is a team effort

    Contribute to this success and the community's professionalism by signing the Freelancer Code of conduct

    Sign the code