Welcome to Marcus's freelance profile!

Malt gives you access to the best freelancers for your projects. Contact Marcus to discuss your project or search for other similar profiles on Malt.

Marcus R.

Growth Marketing Strategist - Skincare & Fitness

Moves to Paris

  • 48.8718
  • 2.3577
Propose a project The project will only begin when you accept Marcus's quote.
Propose a project The project will only begin when you accept Marcus's quote.

Location and geographical scope

Location
Paris, France
Can work in your office at
  • Paris 10e Arrondissement and 50km around

Preferences

Business sector
  • E-commerce
  • Environment
  • Luxury Goods
  • Cosmetics & Fashion
  • Press & Media
+5 autres

Verifications

Languages

Categories

Skills (13)

Marcus in a few words

With experience in the UK, Australia, France & the US I've worked on a wide range of projects from growth marketing strategies to operational audits and restructures.

I'm creative with strong business acumen and enjoy projects that involve the creation of content with a fiscal objective behind it. My preference is starts-ups and creating the structure to help them reach their goals, however, I have experience in more established agencies also.

Experience

Barry's Bootcamp

Sports

Head of Marketing & Operations

Paris, France

September 2019 - Today

Consulting with the international brand Barrys Bootcamp, I have worked to develop marketing, events and operational strategy for their opening in France. Building a sustainable business structure alongside the team on the ground and in Milan for one of the best workouts in France.

UK SKIN + LASER CLINICS

Cosmetics & Fashion

BRAND & MARKETING STRATEGIST

Cité de Londres, Royaume-Uni

August 2017 - Today

Durant les derniers 18 mois, j’ai pris un role de développement d’une marque de skin treatments et de la thérapie laser dans le UK.  Présent depuis son inception, j’était responsable du développement de la stratégie globale, création de l’identité visuelle, et l’exécution et lancement de la marque.

Le défi pour UKSLC était de lancer la marque dans un marché un peu désorganisé, resultant une publique confuse et moins motivé. La stratégie était d’abord d’éduquer la consommateur sur le fonctionnement de nos produits, et à la fois, élevé le standard de service au niveau jamais atteint avant dans le UK. Puis, on avait dû modifier leur perception de l’importance et de la qualité de la science derrière les produits de skincare. 

Avec une stratégie long-terme de content digital, une qualité de service superior et une identité visuel luxe et moderne, nous avons créé un ‘following’ très fidèle. Cette année on va ouvrir 5 clinics d’avantage. 

THE COTTON STORY

Cosmetics & Fashion

BRAND & MARKETING STRATEGIST

Cité de Londres, Royaume-Uni

December 2018 - April 2019

Ce projet était avec une marque de mode durable et éthique au UK. Le boulot principle était le développement de la stratégie digitale et du contenu, pour re-lancer leur platform e-commerce après un période de chute. Ensemble, nous avons triplé le ‘online traffic’ pendant les premiers trois mois et ventes sont en ce moment 5 fois plus grand. Par conséquent, ils ont la capacité d’ouvrir son deuxième magasin, qui sera réalisé dans les mois qui suivent.

MUVHAS UVAS WINERY

Wine & spirits

CONSULTANT DE MARQUE

Washington, États-Unis d'Amérique

February 2019 - April 2019

3 external recommendations

Check out Marcus's recommendations

Education