Elise Lartizien-Giuliani

Copywriter / Social Media and Content Manager

Moves to Paris

  • 48.8546
  • 2.3477
  • Indicative rate €500 / day
  • Experience 7+ years
  • Response rate 100%
  • Response time 1h
Propose a project The project will only begin when you accept Elise's quote.

Availability not confirmed

Part time, 3 days a week

Propose a project The project will only begin when you accept Elise's quote.

Location and geographical scope

Location
Paris, France
Can work in your office at
  • Paris and 50km around

Preferences

Business sector
  • Film & Audiovisual
  • Arts & Crafts
  • Entertainment & Leisure
  • E-commerce
  • Hospitality
+9 autres

Verifications

Languages

  • Anglais

    Native or bilingual

  • Français

    Native or bilingual

  • Italien

    Limited working proficiency

  • Espagnol

    Limited working proficiency

Skills (47)

Elise in a few words

A Digital, Cinema and Fashion addict for sure, I have been accomplishing challenging and complementary opportunities for nearly 10 years, with a strong focus on International Social Media, mainly in Luxury/ Fashion industries.
After a “first life” in agencies (Publicis and Havas) dedicated to PR and e-influence for major brands, I joined LVMH where, nearly from scratch, I built up the Social Media ecosystem for two Luxury institutions: Le Bon Marché and La Grande Epicerie. My thirst for learning took me then to Sarenza, for a pure player insight.
Finally, joining L’Oréal Luxe has enabled me to make the most of all I had acquired and take it to the next level in a thrilling environment, for a wonderful brand, Giorgio Armani, where I led the whole Social Media strategy for all markets worldwide – strategy, copywriting, Artistic Direction, Content Creation, reporting...
Now a freelancer, I dedicate to multiple companies my expertise in Social Media for Strategy, Content Creation and Training.
Plus, as I evolve in the Cinema industry in parallel, I master video constraints, how a scenario needs to be built, and I am highly creative.

Experience

Vanessa Bruno

Cosmetics & Fashion

Copywriter bilingue français anglais

Paris, France

November 2019 - June 2020

COPYWRITING - FRENCH AND ENGLISH
- Writing all social media and digital copy, in line with the brand’s tone of voice (Instagram, Facebook)
- Ensuring a social media friendly editorial calendar
- Suggesting tone of voice adaptations and evolutions, according to each brand and platform
- Copywriting of posts, newsletters, web pages
- SEO

CONTENT RECOMMENDATION
- Suggesting social media/digital content relevant for on-going posts and specific campaigns
- Suggesting types of required assets according to each platform (video duration, format, presence of the logo…)

Divers employeurs Mode / Luxe

Cosmetics & Fashion

Social Media Strategist / Copywriter

Paris, France

June 2019 - Today

Je réalise en freelance différentes missions, ponctuelles ou sur la durée, pour diverses marques de Mode, Cosmétiques et Luxe, parfois en agence.
La plupart des missions concerne la stratégie Social Media mais aussi des recommandations de contenus ou du copywriting.

L'Oreal

Luxury Goods

Global Social Media Director

Levallois-Perret, France

June 2016 - January 2019

Au sein de la Direction de Marque Internationale de la marque Giorgio Armani, chez L'Oréal Luxe, j'étais en charge de tout le scope relatif au Social Media, pour tous les pays : stratégie, production de contenu, suivi des reportings, transformation digitale, management direct et indirect...
J'ai créé de zéro le compte Instagram de la marque.

Ayant évolué dans un environnement international, ma langue de travail au quotidien était l'anglais. Ou parfois l'italien pour collaborer quotidiennement avec les équipes Mode Giorgio Armani, pour garantir l'unicité de l'image de marque.

SARENZA

E-commerce

International Social Media Manager

Paris, France

July 2015 - June 2016

Sarenza m'a permis de développer mes compétence dans un environnement pureplayer. J'étais en charge de toute la stratégie et le contenu social pour les différents pays (incluant la management indirect des community managers internationaux et le management direct du community manager France).
J'ai largement développé mes compétences en médiatisatioon - menant à bien, avec mon équipe, des campagnes publicitaires sur Facebook et Instagram.
J'ai aussi participé à l'animation, sur les réseaux, liée au 10ème anniversaire de l'entreprise - stratégie, calendrier éditorial, contenu, médiatisation, événementiel, influence...
J'ai ouvert le compte Instagram de la marque propre Sarenza.

LVMH - Le Bon Marché et La Grande Epicerie - LVMH

Luxury Goods

Social Media and Copywriter

Paris, France

November 2013 - June 2015

Dans un univers très Luxe et très Mode, j'ai développé, presque de zéro, l'univers Social Media du Bon Marché Rive Gauche et de La Grande Epicerie de Paris. J'ai ouvert et/ou animé les différents comptes (Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, YouTube...).
J'étais en parallèle Rédactrice en Chef du Magazine en ligne des magasins.

Havas - HAVAS GROUP

Consulting & Auditing

PR/ e-PR Consultant et Copywriter

Puteaux, France

November 2010 - April 2013

Consultante en influence, je me suis d'abord investie pour les médias traditionnels avant de m'orienter davantage vers le digital et les réseaux sociaux.
Mon scope couvrait le conseil en stratégies d'influence (presse, tv, radio, web...), la rédaction de dossiers de presse, communiqués de presse, discours, messages clés, Q&A, le relationnel avec les journalistes, l'organisation d'événements, la veille, la gestion de crise...
Mes clients principaux furent Orange, LVMH, eBay, Harley-Davidson, MSC Croisières.

Publicis - Publicis

Press & Media

PR Assistant – Media Consultant

Asnières-sur-Seine, France

November 2009 - October 2010

Consultante junior en relations presse, j'ai couvert des problématiques tant consumer que Corporate.
J'ai rédigé les communiqués et dossiers de presse de mes différents clients, participé à l'organisation d'événements, fait de la veille, entretenu le relationnel avec les journalistes, construit les reportings (équivalences publicitaires etc.)...
Mes clients principaux furent Procter & Gamble, Quick, Pyrex, BioGaïa, FP2E.

Education

Certifications

charter modal image

Success is a team effort

Contribute to this success and the community's professionalism by signing the Freelancer Code of conduct

Sign the code