Welcome to Amy's freelance profile!
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- Lyon, France
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- Between 3-6 months
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Would prefer to avoid:≤ 1 week
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- Arts & Crafts
- Civic & Social Organizations
- Culture
- E-commerce
- Environmental
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- 250 - 999 people
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Skills (9)
Amy in a few words
EN: Experienced project manager and digital strategist with a demonstrated history working in nonprofits, radio, and media. Skilled in communications, development strategy, and public affairs and recently obtained a Master of Arts in Public Policy with a concentration in Nonprofit Management from George Washington University (May 2020). Interested in furthering expertise in nonprofit development, marketing, and media strategy. I would prefer to produce content or work in English, if possible.
Experience
Rails-to-Trails Conservancy (RTC)
Environmental
Campagnes numériques / Digital Campaigns Manager
● Exécution de la campagne de fin d'année. Elle fut la plus élevée de l'organisation au cours des 35 dernières années (plus de 500 000 $ en décembre 2020).
● Management de la planification et de la gestion des campagnes de l'organisation. J’ai notamment facilité les campagnes numériques complètes et ciblées pour quatre départements.
● Rédaction, le codage et la livraison de toutes les communications marketing par e-mail sortants de RTC étaient également sous ma responsabilité.
EN:
● Helped execute the organization's highest raising end-of-year campaign in the organization’s 35-year history (i.e., over $500k in December 2020).
● Co-manage the organization's campaign planning and schedule - facilitating full-file and targeted digital campaigns for four departments.
● Coordinate the writing, coding, delivery, and analytics of all of RTC’s outgoing email marketing communications.
National Public Radio (NPR)
Press & Media
Spécialiste de la sensibilisation du public / Public Awareness & Outreach Specialist
● Supervision de la planification et l'exécution de la première journée de la musique de la radio publique. Celle-ci comprenait plus de 75 stations participantes à travers l'Amérique ainsi que des résolutions bipartites du Congrès.
● Gestion d’une campagne politique mobilisant les stations de radio universitaires à travers le pays. Cela a abouti à l'inclusion de ces stations dans le programme fédéral de protection des chèques de paie suite à l'adoption de modifications à l'automne 2020.
● Gestion et coordination de diverses campagnes de promotion et de marketing numériques ciblées pour Protect My Public Media et environ 750k + de ses abonnés.
EN:
● Oversaw the planning and execution of the first-ever Public Radio Music Day, which included 75+ participating stations across America and bipartisan Congressional Resolutions.
● Managed a policy campaign mobilizing University radio stations across the country, and resulted in the inclusion of these stations in the Federal Paycheck Protection Program after amendments passed in Fall 2020.
● Coordinated various targeted digital advocacy and marketing campaigns for Protect My Public Media and its approx. 750k+ subscribers.
National Parks Conservation Association
Environmental
Associée chargée des opérations de développement / Development Operations Fellow
● À la direction d’un vaste projet d'analyse de marché pour le PDG de NPCA sur les programmes de voyage concurrents afin de mieux guider les prochaines négociations contractuelles avec des entreprises partenaires.
● Préparation et animation d’un projet d'analyse financière à l'échelle du département, en synthétisant des données dans Tableau et Microsoft Excel afin d’éclairer la future prise de décision stratégique.
● Collaboration en équipe sur divers projets de recherche de prospects afin d’identifier et de suivre les donateurs potentiels et préexistants.
EN:
● Led a widespread market analysis project for NPCA’s CEO on competing travel programs to guide their upcoming contract negotiations with corporate partners.
● Facilitated a department-wide financial analytics project, by synthesizing data within Tableau and Microsoft Excel, to inform future strategic decision making.
● Collaborated on various prospect research projects to identify and track prospective and preexisting donors.
Slumber Mag
Press & Media
Co-fondatrice / Co-founder
● Directrice d’une équipe de cinq personnes pour le développement et le lancement de la publication de 2018 à 2020.
● Gestion du lancement et organisation de la série « Slumber Sessions » de la publication, qui a présenté plus de 50 artistes et écrivains depuis le début de la pandémie.
● Direction du déploiement d'une campagne Kickstarter de 30 jours ce qui a permis de collecter environ 5 000 $ et a ensuite été présentée comme l'un des « projets que nous avons aimés » par Kickstarter.
● Planification et direction de six collectes de fonds en direct sur la côte Est en 2019.
EN:
● Led a team of five for the publication’s development and launch from 2018-2020.
● Launched and organized the publication’s “Slumber Sessions” series, which has featured 50+ artists and writers since the start of the pandemic.
● Directed the rollout of a 30-day Kickstarter campaign, which raised approx. $5,000 and was featured as one of Kickstarter’s “Projects We Loved."
● Planned and executed six live fundraisers across the Eastern seaboard during 2019.
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