Anissa Truchet

Consultante Senior Marketing Digital Ecommerce CRM

Moves to Paris

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  • Indicative rate €790 / day
  • Experience 7+ years
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Part time, 3 days a week

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Location and geographical scope

Location
Paris, France
Can work in your office at
  • Paris and 50km around

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Languages

  • Anglais

    Full professional proficiency

  • Espagnol

    Limited working proficiency

  • Français

    Native or bilingual

Skills (22)

Anissa in a few words

J'évolue depuis 17 ans dans l’univers du marketing digital en France et à l’étranger : en charge de sites et apps E-commerce, marketplace B2C, programmes CRM, j'ai aussi fondé ma propre startup.
J’élabore des stratégies pour des structures avec des ressources variables et des niveaux de maturité différents, de l'hyper croissance à la rentabilité.

Mes marques de fabrique :
• Je concilie prise de hauteur dans la conception de stratégies visionnaires et efficacité opérationnelle 🎯
• J'optimise les budgets tout en augmentant trafic et revenus 🚀
• Créative, j'identifie des pistes de revenu incrémental grâce à mes bases solides sur les canaux et la conversion 💡
• Analytique, rigoureuse avec une démarche test and learn, j’ai les yeux rivés sur la rentabilité de mes actions 📈
Anglais courant, habituée des problématiques internationales 🇬🇧 🌍

Verticales : Voyage, Tourisme, Loisirs, TV, Telecom, ECommerce, Startup, Economie collaborative, SaaS, B2C et B2B

Mes recommandations sont réalistes et faciles à mettre en place pour un résultat rapide. Je m’adapte à votre budget et vos contraintes, tout en valorisant vos atouts.

Quelques exemples de prestations :
• Audits de sites, d’apps, SEO/ASO, de campagnes
• Rebranding, repositionnement, lancements, storytelling percutant et client-centric
• Construction et ventilation de budgets / KPIs/ forecasts / dashboards
• Amélioration de la conversion et de l’UX web & app
• Sélection des canaux et accompagnement sur campagnes d’acquisition gratuites ou payantes : SEA, Paid social, e-mailing, retargeting, affiliés, third parties, PR...
• Définition de programmes CRM complets email et push notifications : onboarding / acquisition / activation, repeat, retention, referral, abandonnistes
• Définition de plans d’animation commerciale / merchandising
• Formation et coaching des équipes marketing / sales
• Synergies avec call center / support

👋🏻 Contactez-moi et discutons ensemble de vos problématiques !

Experience

misterb&b

Travel & Tourism

Chief Marketing Officer - Directrice Marketing

Paris, France

July 2018 - Today

Avec plus d'un million de logements dans 200 pays, misterb&b est LA marketplace de location de vacances en ligne dédiée à la communauté LGBTQ et à ses alliés, doublée d'un réseau social. Rapportant au CEO et fondateur, je suis responsable de la stratégie marketing globale, du budget et de l'équipe.
Au cours des 2 dernières années, j'ai défini et mis en œuvre des plans stratégiques pour atteindre la croissance et la rentabilité.

✅ Résultats clés : Croissance annuelle +30% CA // -60% Coût d’acquisition // 1.3 million levé via crowdfunding

Wombat

Arts & Crafts

Consultante Senior Marketing Digital

March 2020 - Today

Wombat est une boutique en ligne de photographies d’art mettant à l’honneur des artistes pointus (JR, Kubrick, Betina du Toit, Jack Davison…) au travers d’un coffret trimestriel.
Ma mission consiste à augmenter le trafic, la conversion et les ventes de la boutique en ligne.
J’interviens sur :
• Réorganisation du site, optimisation de l’expérience utilisateur et la conversion
• Refonte de l'offre
• Recommandation et suivi des canaux organiques (SEO, Emailing, programme de parrainage)
• Mise en place d'un programme de CRM complet
• Mise en place des campagnes payantes
• Data : mise en place de dashboards, définition de KPIs, structuration de la BDD prospects et clients

popsite

Software Publisher

Co-fondatrice, CMO & CPO

Bordeaux, France

May 2015 - June 2018

Créateur de sites web intelligents en ligne, SaaS B2B2C.
Création et lancement d'un produit web innovant pour plus de 1500 utilisateurs en France.
Responsable de la spécification du produit, du marketing, de la communication et des partenariats.
Modèle de vente par abonnement, croissance mensuelle de +15% MRR.

TravelClick

Hospitality

Responsable Marketing Opérationnel EMEA - APAC, Solutions E-commerce

Barcelone, Espagne

September 2014 - May 2015

Éditeur de solutions digitales pour l’hôtellerie, siège basé à NYC
Montée en gamme de l’expertise Web et e-Commerce d’une équipe de 30 commerciaux seniors worldwide, intervention auprès des clients segment Premium (Hilton, Loews, Crown), spécifications des besoins terrain à l’équipe Produit

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Hospitality Industry solutions
Pivot role between the product and sales teams to create, promote, and implement a set of marketing and sales tools to help a 30+ team of senior sales consultants better sell Travelclick to target clients. Personally involved in premium client deals (+200k€ annual budget) as a Senior Digital Consultant

Smartbox

Entertainment & Leisure

Head of Marketing

Paris, France

August 2011 - July 2014

BuyAGift France, leader UK des expériences de loisirs, filiale du groupe Smartbox
Définition de la stratégie marketing sur le marché français afin de maximiser les ventes sur tous les canaux off et online dans une démarche ROIste, management de l'équipe marketing et reportant au VP EMEA basé à Londres

✅ Résultats clés : +60% chiffres d'affaires en 3 ans

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Planning and directing the french marketing strategy, ensuring sales are maximized for all channels in line with budgets, whilst maintaining strong ROI


• Definition of the overall marketing strategy with the double objective to increase exposure/traffic and conversion

• Responsible for direct and indirect sales (B2C and B2B)

• Budget definition and P&L responsibility (including EBIT)

• Definition and implementation of marketing communication plans and contact strategy leveraging online sales drivers (New SEO agency, SEM optimization, Email Marketing optimization, New Affiliate Networks, Review of Price Comparators and retargeting, Social media)

• Optimization of User Experience (usability improvements, multi-variant testing, redesign of pages and storefronts, website search engine reengineering, rich content management, cross-selling improvements)

• Marketing co-branding (with Femme actuelle) and offline campaigns, PR, marketplaces set up (Amazon, Priceminister, eBay...)

• Other departments synergies: products and positioning approach with Buying, retention and CRM with Customer Service, analysis with Finance

• Recruitment and management of the marketing team

Foxtel Australia (TV payante)

Entertainment & Leisure

Responsable des campagnes online

Sydney, Australie

January 2010 - June 2011

Leader de la TV payante en Australie.
Gestion d’un budget > 1 million AUD mensuel : Allocation et coordination des campagnes online (SEM, Display, Affiliation, boutique Ebay,…) et optimisation de l’expérience utilisateur onsite

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Develop and manage traffic acquisition strategy as well as overall website conversion rate optimization:

• Responsible for Online campaigns ROI optimization (SEM, Display, Affiliates, Ebay store)

- Monthly budget of 1 million$

- Ensure offline and online campaigns consistency


• Landing page and checkout process conversion rates optimization (Test&Target)

• Providers (Omniture) and Agencies (Lowe, Outrider, Publicis) management

Tele2 Mobile

Telecommunications

RESPONSABLE E-COMMERCE

Paris, France

May 2008 - December 2009

1er opérateur alternatif rentable en France, racheté par Virgin Mobile.
Définition, planification et implémentation de la stratégie de croissance du canal Internet.
Budget géré : 3M€/an

✅ Résultats clés : +150 % du trafic web // -30% cout d'acquisition

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Head of Online strategy, responsible for E-marketing Strategy & Budget planning (3 million Euros)
 increasing mobile subscriptions through FrenchTELE2 Mobile website

• Defined, managed, and executed online marketing strategies across the company’s brands and other branded e-commerce sites

- Defined the merchandising plan

- Oversee paid search campaigns, SEO, email marketing, landing page design and optimization, social media exposure, targeted placements, affiliates, and other avenues of exposure

- Continually used search, market, and analytics data to discover and utilize the most revenue effective marketing channels, as well as negotiate the most cost-effective advertisements with media contacts: achieved 30% reduction in client acquisition cost

- Developed a successful joint “re-funnel” dropout leads strategy with the outbound team

• Website Management

- Conversion funnel optimization and increase website overall conversion rate

- Improved user experience and website usability

- Tracking, split, and A/B testing


• Providers and agencies management

- Write creative briefs for the advertising agency

- Give objectives and target to web providers

NRJ mobile

Telecommunications

Chef de produit Web

Paris, France

April 2007 - April 2008

Responsable merchandising du site e-commerce, responsable de la stratégie d’email marketing

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Head of Online merchandising strategy

 and CRM
• Responsible for annual online merchandising plan definition

- Create dedicated online offers

- Work on the new brand graphics standards
- Re-design strategic sections of the brand website: homepage, e-shop…

- Launch promotional micro websites



• Responsible for the E-mail marketing strategy and the ECRM database management (clients & prospects)

- Defined, managed, and launched the loyalty program

- Follow up on email marketing campaigns

- Organization of web events: acquisition campaigns, new prospects recruitment
  • merchandising
  • conversion
  • CRM

Agence Rapp Collins Paris, groupe DDB

Digital Agency and IT company

Directrice de Clientèle

Paris, France

October 2006 - April 2007

Accompagnement stratégique du client grand compte www.voyages-sncf.com et participation à la mise en place du programme de e-CRM, BDD de 15 millions de membres

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In charge of blue-chip client Voyages-sncf.com: Largest French E-commerce website with 15 million subscribers


• Defined and implement the e-CRM program

- Build the program based on predictive, marketing response and shopping behaviors models

- Taking briefs, scoping projects and developing proposals, setting and managing client expectations on projects and account administration

- Monitor and analyze online marketing and campaign performance data in order to suggest structural and editorial improvements that will optimize campaigns



• Offline and Online project management

- Drive the business planning, resource planning and implementation of long-view projects

- Launch of webevents: Christmas and Sales dedicated websites…

Edatis

Software Publisher

Responsable > Directrice de Clientèle

Paris, France

September 2003 - September 2006

Éditeur solutions emailing et data
Conseil, suivi et coordination de projets de marketing relationnel intégrés complexes : acquisition, fidélisation, gestion de BDD, dispositifs tracking sur un portefeuille clients grands comptes.

Clients: Groupe L’Oréal, Groupe PPR, IKEA, Groupe Etam, Symantec, Accor…

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Managed existing clients on email marketing channel and seek additional business opportunities within these accounts:


• Consulting

- Manage overall client satisfaction and relationships, advising clients of email marketing best practices, and provide strategic and tactical account guidance

- Liaise with Clients and technical/creative teams to actively define interactive marketing solutions for a range of projects

- Organize and present Business Reviews for high profile clients which include campaign/program reviews, industry trends, and best practices



• Project Management

- Coordinate the activities of designers, developers, the account team, and clients throughout the production process: briefing production requirements, responding to queries and providing clarifications, identifying which staff needs to go to client meetings, ensuring everyone is motivated and supported to deliver on time

- Training and management of 2 Account Executives

Education

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